Previous Next
Three Textual Cultures: With Roger Chartier on manuscripts, books and digital media An interview with Roger Chartier took place on the 25th May 2016 in the context of his lecture tour, organized by the...
F. X. Šalda MMXVII BARBORA ČIHÁKOVÁ — TEREZA ŠNELLEROVÁ Konference Na šaldovský sedmičkový rok odpověděla Revolver revue ve spolupráci se...
OBHÁJENÉ DIZERTACE 2017 Zpracovala VERONIKA JÁCHIMOVÁ Soupis zahrnuje bohemistické dizertační práce s literárněvědným zaměřením, které se dotýkají...
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 

Badatelské zaměření

Česká próza a drama po roce 1945; dramatizace literárních děl; naratologie a sémantika fikčních světů; teorie intermediality; současní autoři Moravy a Slezska.

Studium a stáže

19972005 PdF OU, obor Český jazyk a literatura  základy společenských věd (diplomová práce Adaptace literárního díla ve výuce literatury na 2. stupni škol); 20072008 zahraniční stáž: School of Modern Languages & Cultures (Slavonic Studies) University of Glasgow; 20092011 JAMU, bakalářské studium oboru Divadelní dramaturgie (bakalářská práce Dva texty dramatu také ve vybraných inscenacích režiséra Jana Mikuláška); 20052012 FF MU, Ústav české literatury a knihovnictví, doktorské studium (disertační práce Nárys teorie dramatizací literárních děl).

Zaměstnání

20052012 FF MU, interní doktorand Ústavu české literatury a knihovnictví; od r. 2009 FF MU, externí vyučující na Ústavu české literatury a knihovnictví; od 2011 ÚČL AV ČR, doktorand, resp. postdoktorand v Oddělení pro výzkum 20. století a literatury současné.

Výběrová bibliografie

Studie:

  • „Kterak čeští Honzové vyzráli na nacistické peklo aneb Jinotajná zobrazení války v českém dramatu čtyřicátých let“. In: L. Jungmannová (ed.): Performativita válek a konfliktů. Praha: Akropolis, 2016, s. 134–141.
  • „Divadelní anabáze Haškových Osudů aneb Každá doba si žádá svého Švejka“. In: F. A. Podhajský (ed.): Fikce Jaroslava Haška. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2016, s. 225–272.
  • Literární žánr fantastické literatury aneb „žánrologie“. Dostupné na: http://www.phil.muni.cz/clit/fantasticka_literatura/prezentace.pdf [přístup 14. 1. 2011].
  • Několik literárněteoretických poznámek k novele a dramatu Dům U tonoucí hvězdy. In: J. Kudrnáč  L. Nováková  Z. Urválková  M. Fránek  M. Novotná  T. Riedlbauchová (eds.): Julius Zeyer, lumírovský básník v duchovním dění Evropy. Brno: Host, 2009, s. 175187.
  • Divadlo a performance aneb Od divadelní sémiotiky k performančním studiím. In: O. Sládek (ed.): Performance/performativita. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2010, s. 149170.
  • Příběh (a) dramatizace. In: S. Fedrová  A. Jedličková (eds.): Podoby a funkce příběhu. Pokus o interdisciplinární debatu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011, s. 2032. Dostupné na: http://www.ucl.cas.cz/slk/data//2010/sbornik/sbornik.pdf.
  • Nové hranice vyprávění aneb Vypráví drama příběhy? In: S. Fedrová  A. Jedličková (eds.): Intermediální poetika příběhu. Praha: Akropolis, 2011, s. 141165.
  • Dva texty dramatu a projektovaný inscenátor. Divadelní revue 23, 2012, č. 3, s. 5469.
  • Mnoho povyku pro Heterocosmica aneb Několik poznámek k fikčním světům divadelních inscenací. In: B. Fořt (ed.) Heterologica. Poetika, lingvistika a fikční světy. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2012, s. 175200.
  • Geneze a vývojové proměny české dramatizační praxe ve 20. a 21. století pohledem konceptu tří os“. Bohemica litteraria 16, 2013, č. 2, s. 113133.
  • Jak vypráví drama aneb O generativním a inscenačním vypravěči, zcizovaném vyprávění, voice-overu a dalších vyprávěcích strategiích dramatuTheatralia 17, 2014, č. 1, s. 301314.

Účast v týmových pracích:

 

PŘEHLED ODBORNÉ ČINNOSTI