Previous Next
„Přál bych si, aby komparatistika zůstala četbou textů“ Rozhovor s Jiřím Pelánem Jiří Pelán, profesor Univerzity Karlovy, významný romanista, překladatel a literární historik s...
Věčné živé téma DANUTA MUCHOVÁ (přeložil Libor Martinek) V letech 1939–1945 zavraždili nacisté celkem asi šest milionů Židů. Stejným...
Věra Vařejková (1931–2020) MILENA ŠUBRTOVÁ Ve čtvrtek 13. srpna 2020 zemřela Věra Vařejková. Patřila ke generaci, do jejíhož dospívání tíživě zasáhla...

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Badatelské zaměření

České drama a divadlo 2. poloviny 20. století, oblastní divadla v Čechách a na Moravě, divadelní kritika

Studium a stáže

2005–2009 PdF UP, magisterské studium Učitelství pro ZŠ, ČJ–NJ (diplomová práce J. A. Pitínský a jeho tři hry. Ananas. Park. Pokojíček), 2006–2009, FF MU, Kabinet divadelních studií při semináři estetiky, Teorie a dějiny divadla (bakalářská práce Působení Petra Veselého na postu uměleckého šéfa Městského divadla Zlín v letech 1997–2000), 2010–2016 FF MU, Katedra divadelních studií, Teorie a dějiny divadla, filmu a audiovizuální kultury (disertační práce Divadelní režisér Karel Novák (1916–1968)).

Zaměstnání

2012–2014 lektorka dramaturgie a archivářka v Městském divadle Zlín, 2014–2017 výkonná redaktora časopisu Theatralia (KDS FF MU), 2016–dosud odborná asistentka Katedry divadelních studií (FF MU), od 2017 pracovnice Oddělení 20. století a literatury současné, členka Týmu výzkum moderního českého divadla..

Výběrová bibliografie

Knihy:

Divadelní režisér Karel Novák (1916-1968). Brno: Masarykova univerzita, 2017. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-8777-4.

Městské divadlo Zlín. 70 sezon. Zlín: Městské divadlo Zlín, 2015. ISBN 978-80-260-8778-6; s M. Sladkowskim.

 

Studie:

Poválečný režisérismus aneb Špatný poměr k autorovi. In: A. Merenus, I. Mikulová, J. Šotkovská (eds.):Text a divadlo. Praha: Academia 2019, s. 176-183.

Langer, František. Velbloud uchem jehly. Veselohra o třech dějstvích. Theatralia : revue současného myšlení o divadelní kultuře Roč. 22, 1 - Supplementum (2019), s. 31-39.

Dvojjediný Dodo Gombár. Režisér jako autor – autor jako režisér. Program k inscenaci Žítkovské bohyně, Městské divadlo Brno, 2017, s. 59–78.

Příběhy obyčejných šílenství. Theatralia. 2017. s. 159–161, 3 s. č. 1.

Subjektivní versus objektivní: Konference o kritice. Theatralia. 2017, č. 1, s. 184–187.

Režijní profil Aloise Hajdy I. – Inscenační tvorba z let 1953-1971. Theatralia. 2015, č. 1, s. 165–167.

Jana Patočková (ed.). Eva Uhlířová: Vůle k tvorbě. Theatralia. 2013, roč. 16, č. 1, s. 162–164.

Ziedonis a vesmír. Svět a divadlo. 2012, roč. 23, č. 1, s. 54–56.

Dobro a zlo v rukou Gombárových. Svět a divadlo. 2009, roč. 20, č. 5, s. 29–38.